Gispen wint Telegraaf Groene Bedrijven Award 2010

30 03 2011

Foto: Anko Stoffels

Gispen heeft de Telegraaf Top 100 Groene Bedrijven Award 2010 in de wacht gesleept. De prijs werd dinsdagmiddag uitgereikt door Zijne Koninklijke Hoogheid prins Carlos de Bourbon de Parme, die Gispen prees om zijn duurzame beleid.
Het ontvangen van deze unieke award is voor algemeen directeur Peter Veer een bevestiging voor de duurzame weg die de kantoorinrichter is ingeslagen. “Wij zijn er van overtuigd dat streven naar duurzaamheid, één van onze kernwaarden, vanuit maatschappelijke betrokkenheid een continu proces is”, aldus Peter Veer, algemeen directeur van Gispen. “Je moet ambitieus blijven en de lat telkens hoger leggen, in alles wat je doet. Dat is wat wij verstaan onder innovatie. Het is een uitdaging die past bij de identiteit van onze onderneming”.

Het was voor de jury, bestaande uit o.a.Telegraaf hoofdredacteur Sjuul Paradijs, duurzaam investeerder Henk Keilman en groene ondernemer en Telegraaf-columnist Ruud Koornstra een flinke klus om uit de 25 genomineerden de winnaar te kiezen. Uit alle sectoren hadden zich kandidaten aangemeld met opvallende groene initiatieven. Het Nederlandse bedrijfsleven laat daarmee zien dat duurzaamheid uitstekende hand in hand kan gaan met een gezonde economische bedrijfsvoering.

Ruud Koornstra: “Steeds meer ondernemingen ontdekken dat groen geen marketing-truc is, maar daadwerkelijk in alle haarvaten van de onderneming positieve effecten heeft en extra winst oplevert. Er is lef voor nodig om echt groen te gaan ondernemen”, benadrukt hij. “Iedere onderneming heeft daarbij zijn eigen specifieke uitdaging. Daarom is het voor ons als jury geen gemakkelijke taak om uit al deze inspirerende ondernemingen een top drie te kiezen. Ik denk dat door deze jaarlijkse Telegraafprijs steeds meer bedrijven groen ondernemen als een voorwaarde voor succes gaan zien!”

Gispen werd geprezen om het feit dat het bedrijf al sinds de jaren 90 bewust investeert in duurzaamheid. Duurzaamheid ligt verankerd in de kernwaarden en de missie van Gispen: “A Better Life at Work”. In vervolg daarop heeft Gispen ervoor gekozen haar bedrijfsactiviteiten klimaatneutraal uit te voeren.

Veel lof was er voor Gispen GreenTop, het bureaublad dat je aan het eind van de levensduur van je werkplek gewoon in de tuin begraaft. Geen afval, maar voedsel voor de natuur.

Op de tweede plaats eindigde afvaldienstverlener Van Gansewinkel. Als derde Cultuur- en Congrescentrum Antropia en runner up was de online biologische supermarkt Ruud Maaz.

De genomineerden woonden de uitreiking bij in biologisch bourgondisch restaurant Vork & Mes in Hoofddorp. Het was een inspirerende bijeenkomst met verrassende sprekers en gasten, culinair verzorgd door chef-kok Jonathan Karphatios.

Gispen creëert de best denkbare omgevingen waar mensen werken, leren en verzorgd worden. Onze missie “A Better Life at Work”, is gebaseerd op de overtuiging dat een functionele en aangename werkomgeving een positieve invloed heeft op mensen. Gispen gelooft in het bieden van duurzame oplossingen en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Onze kernwaarden zijn duurzaamheid, innovatie en design, waarmee het bedrijf zich sinds 1916 weet te onderscheiden.

De Gispen Group is met een omzet van € 62 miljoen de op één na grootste kantoorinrichter van Nederland. Gispen heeft 6 verkoopvestigingen in Nederland en België.
Onlangs ontving Gispen de titel Best Managed Companies 2010.

Foto: Anko Stoffels

Actions

Information

Leave a comment